Nowoczesna architektura : Wskaźnik: skośne strategie dla architektów

Peter Schmidt z Brianem Eno.
Jak by to było usiąść przy tym stole w tym pokoju.
Przez revelinnewyork.com W 1975 roku Brian Eno i artysta Peter Schmidt wybrali talię kart zaprojektowaną, aby pomóc artystom i muzykom w popychaniu kreatywnych bloków, oferując alternatywne scenariusze, metody i perspektywy.
Nazywali to ustawionymi strategiami skośnymi.
Pomyślcie o nich jako o sposobie na oderwanie swojego umysłu od codziennego realizmu przed tobą, do czegoś bardziej abstrakcyjnego.
Ale to prowadzi cię z powrotem do alternatywnej rzeczywistości, której nie mogłeś doświadczyć w inny sposób.
Podróżują bez ruchu.
Porównywano je także ze starożytną chińską księgą wróżbiarstwa, Yi-jing, czyli Book of Changes.
Mają być stosowane w przypadkach twórczych sytuacji kryzysowych.
W wywiadzie udzielonym w KPFA w Berkeley w 1980 r.
Pan Eno miał to do powiedzenia na ten temat: Strategie skośne ewoluowały ode mnie w wielu sytuacjach roboczych, kiedy panika sytuacji – szczególnie w studiach – skłoniła mnie do szybkiego zapomnienia że istnieją inne sposoby pracy i że istnieją styczne sposoby atakowania problemów, które były pod wieloma względami bardziej interesujące niż bezpośrednie podejście.
Oto kilka przykładów z oryginalnej talii cytowanej w The Guardian: Odrzuć aksjomat ; Czcij swój błąd jako ukrytą intencję ; Nie budować ściany, ale robić cegłę ; Jakie są sekcje sekcji. ; Zawsze pierwsze kroki ; Idiotyczna radość , a nawet zasada zwarcia – człowiek, który jedząc groch w przekonaniu, że polepszy swoją męskość, rzuca je prosto na kolana.
Wiele oryginalnych strategii skośnych wydaje się pasować do procesu architektury.
Brian Eno chciał kiedyś rozwijać architekturę i przez cały czas swojej muzycznej kariery interesował się nią.
Jego biblioteka zawiera monografie, a także wiele dzieł krytycznych i teoretycznych takich jak Rem Koolhaas i Bernard Tschumi.
Jak wyglądałaby tablica Oblique Strategies napisana specjalnie dla architektów.
Poniżej moja próba wymyślenia kilku możliwości.
Brian Eno w swoim londyńskim studio.
Przez The Financial Times Pracuj na innym nośniku.
Wybieraj to.
Wydawaj i rysuj ręcznie.
Rozejrzyj się.
Posłuchaj czegoś z okresu baroku.
Zmień swój cel.
Wyjdź na zewnątrz.
Bądź bardziej biofilny.
Stwórz bałagan.
Pracuj na stojąco.
Wysuwaj.
Twórz mały papierowy model.
Wysłuchaj ruchu.
Pomyśl o tym i pozwól mu odejść.
Rozwiń kontekst.
Baw się lepiej.
Stwórz różne odcienie bieli.
Zapisz, a następnie zrób coś, czego nie zrobiłbyś.
zrobiłem z oryginałem.
Zrób prosty ruch.
Podejdź do niego i spójrz na nie z daleka.
Stwórz więcej połączeń.
Przeszukaj post-it.
Opisz swój projekt w prostym języku.
Wyobraź sobie dziecko poruszające się w przestrzeni.
Zintensyfikuj wrażenia place.Steal coś pięknego.Zrobić dramatyczny gest bardzo szybko.Read/write poemie.
Niech będzie mniej minimalny.
Skonsultuj się z kimś w biurze, który nie jest w twojej grupie wiekowej.Rozpacz o wypadkach.Powtórz ostatni ruch, który zrobiłeś.
Spróbuj mieszanie różnych programów razem.
Wykopuj z centrum.Zapytaj, co miasto chce.Zejmij krajobraz w środku Skupić się na tym, co jest pomiędzy.
Przechodź jak w lesie.
Zgiń i bądź zawsze elastyczny.
Otwórz go wszędzie.
Słuchaj materiałów.
Nie bój się go rozdzielić.
Zamknij przeglądarkę.
Wyłóż niedoskonałości .Rozmieszczanie się.Zbuduj cienie.
Wykonaj ekspres cyrkulacyjny.Bądź nieregularny i asymetryczny.
Pozwól mu się wydostać od środka.
Spróbuj go wkomponować.Do czegoś, co chciałbyś zobaczyć.
[patrz też: tynk diamant, nasady kominowe dymowe, dachy ze strzechy ]

Powiązane tematy z artykułem: dachy ze strzechy nasady kominowe dymowe tynk diamant